Nytt år

Ja nu råkade det ju typ gå någon månad emellan inläggen igen.. Hunnit blivit nytt år och allt. Men men

Kör på med LCHFn förutom lite fusk runt jul och nyår, men höll vikten i alla fall, och det är det viktigaste. Sen att jag inte gick ner är ju en annan femma. Men hellre stillastående än att den går upp ellerhur?! Har hittils gått ner ca 8-9kg, brukar pendla lite. Sen har jag väl inte världens bästa våg hemma heller (IKEA 29kr) så skulle vilja införskaffa en ny så att man ser lite mer exakt.


Slänger upp en bild på pannkakor jag gjorde för någon vecka sedan. Blev faktiskt jättegoda! Över förväntan. Lite annan konsistens än vanliga tunnpannkakor men väldigt lik i smaken. Till det hade jag vispar grädde och rårörda hallon. Hallonen var lite väl sura kanske. Så nästa gång ska jag söta hallonen med lite sötrix eller sukrin.
Och när jag ändå är igång kan jag slänga upp receptet på pannkisarna också, snällt va?

Ingredienser:

2 msk fiberhusk
1 dl vatten
2 dl grädde
1 dl mjölk (3,5%)
4 ägg
salt
Jag hade även lite vaniljpulver i för att få en godare smak

Enligt receptet skulle detta bli ca 8-10 pannkakor men jag fick lite fler. Det kan även vara bra att spä ut satsen med lite mer grädde mot slutet då fiberhusken gör den ganska tjock.

Stek pannkakorna i rikligt med smör. Sen gjorde jag även lite mindre pannkakor, att de inte täckte hela stekpannan då de var lite svårare att vända samt att man bör steka lite längre på varje sida mot ett vanlig recept.


Slänger upp en bild på Olle också som blev lite chockad av att se sig själv på bild.

Kommentarer

Kommentera:

Vem?:
Spara uppgifterna?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Se så, ut med det bara:

Trackback
RSS 2.0